środa, 26 września 2012

Strój motocyklisty

Prawie zawsze kiedy widzimy motocyklistę uwagę zwraca jego szczególny ubiór. Ubranie noszone przez właścicieli motocykli podczas jazdy musi spełniać określone funkcje i najlepiej żeby pochodziło od znanych producentów i posiadało niezbędne atesty gdyż podczas upadku skórę od asfaltu czy innego ciała stałego dzieli tylko ono. Strój motocyklisty powinien nie tylko dobrze wyglądać ale i być wygodny gdyż motocyklista musi mieć w nim pełną swobodę ruchu podczas jazdy. Na ubiór można a nawet należy wydać trochę więcej pieniędzy gdyż to on w największym stopniu ratuje ci życie podczas upadku. Większość elementów ubioru dla motocyklisty jest wykonana ze skóry wysokiej jakości, na której znajdują się dodatkowo specjalne wzmocnienie w newralgicznych miejscach narażonych na kontuzje takich jak kolana czy łokcie. W skład ubrania motocyklowego wchodzą też elementu niewidoczne na zewnątrz. Jako przykład można podać tak zwanego „żółwia” czyli ochraniacz na kręgosłup zakładany pod kurtkę. Trzeba również zauważyć różnicę w stroju w zależności od posiadanego motocykla bowiem inny strój będzie przeznaczony dla posiadacza ścigacza a inny dla właściciela choppera. Na rynku jest bardzo bogaty wybór różnego rodzaju strojów motocyklowych w różnych przedziałach cenowych. Strój składa się między innymi z :
KASK
To podstawowe wyposażenie nawet absolutnie początkującego motocyklisty. Każdy szanujący się miłośnik jednośladów powinien orientować się w bogatej ofercie dostępnych kasków co najmniej tak samo dobrze, jak w temacie motocykli.

Generalnie wyróżniamy cztery rodzaje kasków – crossowe, otwarte, integralne i szczękowe. Wybór odpowiedniego dla nas typu zależy od rodzaju maszyny, którą planujemy ujeżdżać i oczywiście preferowanego stylu jazdy.

         Kaski crossowe:
aviator AIROH 2011   

Garnki tego typu służą do jazdy w terenie i wybierają je zwykle specjaliści od off-roadu. Kaski crossowe mają mocno wysuniętą szczękę i daszek. Zamiast szyby jeździec musi dodatkowo dokupić sobie gogle.

Sam kask również jest odpowiednio dostosowany do terenowych szaleństw. By spełniał swoje zadanie powinien być lekki i wyposażony w specjalne filtry wyłapujące wszelki kurz czy pył.

       Kaski  otwarte:



Tak zwane jety pozbawione są dolnej części, a więc nie chronią w ogóle szczęki jeźdźca. Są za to lekkie i przewiewne, co przestaje jednak być zaletą przy większych prędkościach. Wybierają je najczęściej użytkownicy skuterów oraz – ze względu na oldschoolowy wygląd – chopperowcy. Ci ostatni niekiedy decydują się również na skrajny przykład kasku otwartego czyli kask typu orzeszek. Zakrywa on zaledwie przysłowiowy czubek głowy, trudno więc mówić o jakiejkolwiek konkretnej ochronie w jego przypadku.

        Kaski integralne:
 
Integrale z zasady uważane są za kaski najbezpieczniejsze, zapewniają również najlepszą osłonę przed pędem powietrza. Dlatego fani ścigaczy najczęściej kupują garnki tego typu, zwłaszcza że wraz z postępem techniki, pojawiają się na rynku coraz wygodniejsze modele.

Cechą charakterystyczną kasków integralnych jest zamocowana na sztywno szczęka. Filmy oferują dwa rodzaje integrali – szosowe i torowe. Te ostatnie, choć bardzo drogie, niekoniecznie warte są inwestowania w nie, chyba że rzeczywiście myślimy na poważnie o wyścigach. Aerodynamiczny kształt kasków torowych czyni je bardzo niewygodnymi w trakcie codziennego użytkowania.

       Kaski szczękowe:
 
Szczękowce to kompromis pomiędzy bezpieczeństwem a wygodą. Podnoszona lub wręcz możliwa do zdemontowania szczęka umożliwia odebranie telefonu albo rozmowę na stacji benzynowej bez konieczności zdejmowania kasku.
Kaski szczękowe są zwykle droższe i cięższe od integralnych. Poprzez szczeliny dostaje się również więcej hałasu. Mimo to szczękowce mają licznych zwolenników i również ich konstrukcje są ciągle udoskonalane.

Przed zakupem należy poważnie zastanowić się, co jest dla nas priorytetem i czego od naszego kasku oczekujemy. Tylko po przeanalizowaniu wszystkich czynników będziemy w stanie dokonać sensownego wyboru.
 KURTKA:

  
Kurtki motocyklowe służą do osłaniania klatki piersiowej i kręgosłupa, usztywniają także sztywne ciało. Podczas upadku chronią nasz kręgosłup przed złamaniem i przed zadrapaniami. Kurtki są inne do jazdy na chopperze, turystyku czy na ścigaczu.
 RĘKAWICE:
 
Rękawice mają na celu ochranianie palców i nadgarstków naszych rąk. Mają na całej swojej powierzchni  pełno uwypukleń które nie pozwalają na to aby materiał z jakiego są wykonane się przetarł. Również usztywniają cały nadgarstek i palce przed złamaniem lub wybiciem.
 SPODNIE:

Spodnie jest to część ubioru która ma zapewnić bezpieczeństwo od pasa w duł. Są różne rodzaje spodni tak samo jak kurtek lecz wszystkie mają pełnić takie same role, zapewniać ocieplenie komfort  jazdy i bezpieczeństwo.
BUTY:
 
Buty to element odzieży każdego motocyklisty która dzieli się bardzo wyraźnie na typ sportowy i rekreacyjny. Buty mają na celu usztywnić stopę i chronić piszczel.
AKCESORIA:
     ŻÓŁW:

Ma on za zadanie szczególnie usztywnić kręgosłup przy dużych prędkościach i podczas upadku, używają go motocykliści zawodowi którzy nie boją się odkręcić manetki.
     PAS NERKOWY :

Jak sama nazwa mówi pas na nerki który nie pozwala aby nas zabolały szczególnie przy długich i wyczerpujących trasach.

2 komentarze:

  1. Wydaje mi się, że jest to przekopiowane z pewnej strony...

    OdpowiedzUsuń
  2. Strój motocyklisty powinien być dopracowany w każdym calu. Chodzi tu o nasze bezpieczeństwo. Pasja jest na pewno wyjątkowa, ale dość ryzykowna. Tylko specjalistyczne stroje na motocykl powinniśmy brać pod uwagę. Nasz sklep posiada w swojej ofercie całe kombinezony, jak i również poszczególne elementy stroju.

    OdpowiedzUsuń